Babeczki z chałwą - Cupcakes with halva

Smak chałwy, to dla mnie smak,  który uwielbiałam będąc dzieckiem - niedostępny, długo oczekiwany. W życiu dorosłym -  mam szybkie skojarzenie z wakacjami w Grecji, za którymi tęsknię cały rok, a czasem kilka lat. Grecka chałwa to najlepsza, jaką jadłam - słodka, tłusta, której smak zostaje długo na podniebieniu.

Składniki do ciasta kruchego:
  • 250 g mąki,
  • 100 g margaryny lub masła,
  • 2 żółtka,
  • szczypta soli,
  • 1-1,5 łyżki śmietany
Mąkę przesiewamy przez sito, dodajemy wszystkie pozostałe składniki i w rękach zagniatamy, aż do uzyskania jednolitej masy. Wkładamy do lodówki na 1/2 godziny, najlepiej pod przykryciem, by ciasto nie obeschło.Po schłodzeniu wypełniamy foremki ciastem. Ja rozwałkowuję małe kawałki ciasta, wycinam szklanką i wypełniam otrzymanym "kółeczkiem" ciasta  foremkę. Piekę w temperaturze 200 stopni, w nagrzanym piekarniku.


Masa chałwowa:

  • 100 gram chałwy rozdrabniam mikserem
  • W drugim naczyniu ubijam 200 ml śmietany kremówki, dodaję 2 łyżki serka mascarpone,  jeden śmietan-fix, oraz rozdrobnioną chałwę.
  • Masą z chałwy wypełniam ostudzone babeczki i ozdabiam wg własnego uznania. Schładzam 2 godziny. 
Życzę wszystkim : smacznego :) Nie zapomnijcie o mocnej kawie do babeczki!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wydruk

Print Friendly and PDF

Kraków - blog kulinarny