Ciasto marchewkowe - Carrot cake

Ciasto jest debiutem mojej córki, moim debiutem jest polewa cynamonowa  i kandyzowane nitki ze skórki pomarańczowej.

Składniki do ciasta:
  • 200 g mąki, którą przesiewamy,
  • 2 jaja,
  • 200  g cukru,
  • cukier waniliowy, 
  • 200 g drobno startej marchewki,
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia,sody, soli,
  • 150 oleju,
  • kilka ziaren kardamonu, kilka goździków, laska cynamonu -  ucieramy w moździerzu na proszek,
  • sok z 1/2 pomarańczy
Ubijamy jajka z cukrem i cukrem waniliowym, aż będą puszyste. Dodajemy wszystkie pozostałe składniki.
Małą  blaszkę wykładamy dokładnie pergaminem, wylewamy ciasto do foremki i pieczemy przez jedną godzinę w 150 stopniach.

Proporcje podstawowych składników ciasta są z przepisu strony Kwestia Smaku, która inspirowała się przepisem  PRET DIY The Recipes, dodatki smakowe dodane zostały wg naszego uznania. 

Kandyzowana skórka pomarańczowa:
  • 2 pomarańcze
  • 4 łyżki cukru
Pomarańcze umyłam i włożyłam na 30 s do wrzątku. Następnie schłodziłam je pod zimną wodą i obierakiem do skórek zdjęłam wierzchnią warstwę pomarańczy starając się otrzymać, jak najdłuższe nitki.
Do małego garnuszka włożyłam skórki, dodałam cukier i wycisnęłam sok z 1,5 pomarańczy. Na małym ogniu podgrzewałam skórki w syropie. Następnie po 20 minutach widelczykiem należy je wyjmować w miarę "pojedyńczo" na pergamin (ja zastosowałam ręcznik papierowy i był to błąd, ponieważ po ostygnięciu, niektóre skórki przyklejały się do papieru). Po ostygnięciu skórki są gotowe do dekoracji.

Polewa cynamonowa:

Do wystudzonego syropu , który został po wyjęciu skórki pomarańczowej dodałam 2 łyżeczki cynamonu i 1/4 kostki masła. Lekko podgrzałam, aż masa będzie jednolita i po niewielkim ostudzeniu polałam nią ciasto marchewkowe i ozdobiłam skórką pomarańczową i listkiem mięty. W tym cieście nie ma kakao.

Moja córka uwielbia taki rodzaj ciasta z gałką lodów :)





ściągamy skórkę z pomarańczy

do pomarańczy dodajemy cukier i sok z półtorej pomarańczy

na małym ogniu gotujemy skórki 


C


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wydruk

Print Friendly and PDF

Kraków - blog kulinarny