Czekoladowe babeczki


Only for lovers of chocolate  - Światowy Dzień Czekolady

Składniki:
  • 1,5 tabliczki czekolady gorzkiej - ważne, aby to była czekolada dobrej jakości
  • 1 tabliczka białej czekolady
  • 2 łyżki czubate serka  mascarpone
  • 200 ml śmietanki
  • 2-3 łyżki cukru pudru (zależy od tego, jak bardzo chcemy mieć słodki deser)
Przepis:
  • Czekoladę czarną rozpuszczamy przez 1 minutę w mikrofalówce (połamaną na kostki w miseczce). Pędzelkiem wypełniamy wnętrze silikonowych foremek, tak aby cała forma była pokryta czekoladą. Pozostawiamy do stężenia przez 15 minut w chłodnym miejscu.
  • Czekoladę białą rozpuszczamy przez 1 minutę w mikrofalówce (połamaną na kostki w miseczce). W garnuszku ubijamy śmietankę mikserem, dodajemy cukier puder, rozpuszczoną białą czekoladę i mascarpone. Wypełniamy  wszystkie foremki  otrzymaną masą z białej czekolady.
  • Po zastygnięciu (ja zostawiłam na 3 godziny) nadzienia delikatnie zdejmujemy foremki, aby nie naruszyć struktury babeczki.
  • Ozdabiamy wg własnego uznania owocami, posypkami... Można do białej masy czekoladowej dodać do środka np. wisienkę moczoną wcześniej w alkoholu, drobno rozdrobnione drobno migdały, uprażony kokos lub tak, jak ja - dodać owoc granatu.










7 komentarzy:

  1. Zjadłabym taką czekoladową babeczkę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakie piękne i kolorowe babeczki. Każda z inna posypką super :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Gosiu normalnie powaliłaś mnie tymi babeczkami :D zawsze mi się podobało Twoje zdjęcie profilowe i nie wiedziałam że to Twój twór :) super!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Łał, robią wrażenie. Super!

    OdpowiedzUsuń
  5. Pomysł jest ekstra , koniecznie muszę wypróbować

    OdpowiedzUsuń

Wydruk

Print Friendly and PDF

Kraków - blog kulinarny