Papryka i cukinia faszerowana / Peppers and zucchini stuffed

Sezon na paprykę trwa. Najczęściej paprykę grillujemy, gotujemy leczo, ja najbardziej lubię paprykę nadziewaną grzybami, kaszą jęczmienną, ryżem, mięsem i bardzo dużą ilością zielonej pietruszki, którą dodawałbym najchętniej do każdej potrawy:)  Kiedyś faszerowałam paprykę tylko ryżem, teraz dodaję też kaszę jęczmienną, która nadaje potrawie lekko orzechowy smak. 

Składniki:
  • papryki -  9 szt.,
  • kasza jaglana - 1,5 szklanki,
  • ryż- 1,5 szklanki,
  • zielona pietruszka - kilka dużych gałązek lub jeszcze więcej :)
  • cebula - 1-2 sztuki, w zależności od wielkości,
  • grzyby suszone - 1 szklanka,
  • mięso - 500 dkg,
Sposób przygotowania:

  • ryz i kaszę gotujemy wg instrukcji na opakowaniu, skracając czas gotowania o 5 minut
  • grzyby można namoczyć dzień wcześniej, ja tego nie zrobiłam. Grzyby włożyłam do małego garnka, zalałam woda tak, aby były zakryte  i na małym ogniu pod przykryciem gotowałam przez 15 minut. Po odcedzeniu (wywar przyda się później)  kroję grzyby na mniejsze kawałki.
  • cebule kroję na drobne kawałki, podsmażam na łyżce oliwy na złoty kolor
  • papryki myjemy, oczyszczamy z nasion i wkładamy do dużego garnka z gotującą się wodą i gotujemy przez 3-5 minut, by papryka zmiękła, wyjmujemy i czekamy, aż ostudzi się
  • w dużym garnku łączymy wszystkie składniki: mięso mielone, grzyby, ugotowaną kaszę i ryż, pokrojoną nać pietruszki, cebulę, dodajemy sól i pieprz do smaku, oraz wywar z grzybów.
  • papryki faszerujemy przygotowaną "masą" i pieczemy w nagrzanym piekarniku 30-40 minut. Jeśli zauważysz, że papryka zaczyna zwęglać się, możesz położyć na papryki folię aluminiową.
Zostało mi trochę farszu, więc wyjęłam z lodówki cukinie. Po przecięciu ich wzdłuż, usunęłam nasiona metalową łyżką do lodów, a następnie wypełniłam je farszem i zapiekłam razem z paprykami.

Jako dodatek sos pomidorowo - paprykowy: 
  • zapiekamy w piekarniku dwie papryki owinięte folią aluminiową ( 30 minut), po ostudzeniu zdejmujemy skórkę z paryk
  • kroimy dużego pomidora w kostkę 
  • 1 ząbek czosnku i 1 cm papryczki chilli kroimy w drobne kawałki
  • na patelni smażymy czosnek i chilli, na 2 minuty dodajemy pokrojonego pomidora, następnie całość miksujemy blenderem wraz z paprykami  i łyżką serka mascarpone lub śmietanki
Smacznego :)














Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wydruk

Print Friendly and PDF

Kraków - blog kulinarny