Pizza z bakłażanami, kaparami, serem Camembert / Pizza with aubergine, capers, Camembert


Już kiedyś pisałam, że dobra pizza, to prosta pizza, zaledwie kilka składników i tak jest w tym przypadku.  Zastanawiając się z czym upiec pizzę, wzrok mój zatrzymał się na słoiku stojącym pod oknem z marynowanymi grillowanymi bakłażanami  (wcześniej w osobnym poście napisałam, jak można zamarynować grillowane bakłażany), które zestawiłam z czerwoną cebulą, plastrami sera Camembert i oscypka, posypałam kaparami.


Składniki ciasta na pizzę:
  • 1,5 szklanki mąki, warto przesiać przez sitko, by ja napowietrzyć
  • 1/3 opkakowania drożdży ( ok.2 dkg)
  • 0,5 szklanki ciepłej wody
  • sól, odrobina cukru ( 1/3 łyżeczki )
  • 3 łyżki oliwy
Mieszamy drożdze z cukrem, ucieramy, dodajemy wodę i 1 szklankę mąki. Przykrywamy ściereczką i zostawiamy na niecałą godzinę w ciepłym miejscu. Po wyrośnięciu, dodajemy resztę mąki  lub trochę wiecej tak, aby ciasto odklejało się od ręki i aby się dało wałkować.
Ja obsypuję blachę mąką i wałkuję na blasze, dopasowując kształt pizzy do blachy.

Na ciasto kładziemy zgrillowane bakłażany,ser pleśniowy typu Cammbert, plastry oscypka. 
Na pizzę daję to co może wyostrzyć smak serów: kapary, czerwoną cebulę posiekaną w piórka, oregano. 
Do tej pizzy pasuje natka zielonej pietruszki, którą posypujemy pizzę po wyjęciu z piekarnika.
Jeśli nie masz pod oknem słoika z marynowanymi bakłażanami, :) , to po prostu zgrilluj je większej ilości oliwy tak, aby nie były suche na pizzy.

Na facebooku padło pytanie ( Michał - pozdrawiam Cię), jak grillować bakłażany? Ja grilluję wszystko na patelni grillowej, szybko i sprawnie - chociaż wolałabym w ogródku, którego nie mam :(

Pizzę wkładamy do piekarnika nagrzanego do 230 stopni, na czas trudny do określenia, w każdym piekarniku inaczej, po prostu pieczemy do czasu, aż pizza będzie dobrze przyrumieniona.
Smacznego :)





1 komentarz:

  1. Pizza ta jest dość popularna we Włoszech, aczkolwiek Włosi lubią ją nieco bardziej przypiekać.

    OdpowiedzUsuń

Wydruk

Print Friendly and PDF

Kraków - blog kulinarny