Polędwiczki wieprzowe z kaszą i brokułem / Pork tenderloin with grits and broccoli

Dzisiaj jakieś mięso na obiad, bo ciągle warzywa, warzywa  i może jeszcze grzyby...    :)  

Najszybsze i smaczne mięso do przygotowania, to m.in. polędwiczki wieprzowe. 
Marynujemy je w gotowych mieszankach ziół do wieprzowiny lub w ziołach np. rozmaryn, oregano, pieprz (ja włożyłam mięso do marynaty dzień wcześniej).
Polędwiczki smażymy na łyżce oliwy na patelni teflonowej z każdej strony, po zrumienieniu dodajemy lampkę czerwonego wina i chwilę dusimy mięso pod przykryciem ( 3-4 min.), następnie zdejmujemy pokrywkę i  odparowujemy alkohol, solimy.

Kaszę gryczaną ( na 3 osoby 2 woreczki kaszy) gotujemy zgodnie z przepisem podanym na opakowaniu kaszy.
Siekamy bardzo drobno jedną cebulę, którą smażymy na łyżce oliwy, dodajemy pokrojone zgrillowane bakłażany (niekoniecznie, ja miałam w słoiku zamarynowane wcześniej), kilka - kilkanaście posiekanych kaparów, pokrojoną nać zielonej pietruszki ( całkiem sporo :) ) i łyżkę gotowego pesto z suszonych pomidorów, pieprz, oregano, no i ugotowaną kaszę. 
Mieszamy i  "nasza kasza" jest gotowa :)  Jest naprawdę przepyszna.

Gotujemy brokuły i układamy na talerzu. Smacznego :)










2 komentarze:

  1. Podoba mi się podanie i dodatki do kaszy.Brakuje mi sosu do polędwiczek i coś do brokułów ( uprażone płatki migdałów,masełko,odrobinę sosu holenderskiego.Pozdrawiam Christopher

    OdpowiedzUsuń

Wydruk

Print Friendly and PDF

Kraków - blog kulinarny