Tapas / małe przekąski / small snacks


Tapas (hiszp. tapa oznacza pokrywkę, wieczko) – wg wikipedii:  niewielkie przekąski podawane zazwyczaj do napojów w barach Hiszpanii. Zwyczaj wywodzi się z Andaluzji, jednak obecnie jest rozpowszechniony w całym kraju, a także poza jego granicami.
Do najbardziej znanych tapas należą:
Widziałam różne tapas w barach w Barcelonie, robiły niesamowite wrażenie - nie widziałam jednak ucha wołowego...

Zrobiłam dzisiaj szybkie przekąski do sałatki greckiej i białego wina.  Nie ma sensu pisać o składnikach, bo każdy ma co innego w lodówce i spiżarce.

Ja miałam w domu:
  • marynowaną dynię ( mój pierwszy  wyczyn w przygotowywaniu zapasów na zimę w tym roku), można kupić w sklepach
  • czarne oliwki
  • pomidorki koktajlowe
  • ogórek pocięty na bardzo cienkie paski, można posolić,  chwilę poczekać i ogórek będzie bardziej elastyczny - ja niestety śpieszyłam się
  • ser feta
  • ser pleśniowy
  • rozmaryn
  • wykałaczki
  • winogrona
Takie małe przekąski mogą sprawić radość dzieciom w ich przygotowaniu, a dorosłym frajdę w bezkarnym częstowaniu się nimi podczas spotkania w miłym towarzystwie - są przecież bez kalorii ;)

robocza ich nazwa, to "fikołki"






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wydruk

Print Friendly and PDF

Kraków - blog kulinarny