Tort truskawkowy / Strawberry cake

Tort truskawkowy - lekki, puszysty, delikatny, prawie dietetyczny :), gdyby nie cukier :).  Tort bez masła, bardzo truskawkowy.  Biszkopt wyrósł idealnie, chyba czuł presję, że tym razem  musi być wysoki  i puszysty. Truskawki w torcie, to mus z truskawek zrobiony przeze mnie w w sezonie truskawkowym, ale można go nabyć w pojemniczkach w wiekszości sklepów. Ozdobą tortu jest masa z pianek Marshmalow, delikatna i smaczna, doskonale chroni biszkopt przed wyschnięciem. Sam tort bardzo szybko piecze się i układa, do zrobienia masy z Marshmalow trzeba mieć trochę wprawy - robiłam ja drugi raz, za drugim razem wiedziałam, jak masa zachowa się i zrobiłam ją dwa razy szybciej. Przepis na biszkopt dostałam od mojej siostry Asi, podobno zawsze jest idealny, potwierdzam :). Tort idealny na urodzinowe przyjęcie :).


Biszkopt:

Składniki na małą tortownicę:
  • 4 jajka
  • 5 łyżek maki tortowej
  • 5 łyżek mąki ziemniaczanej
  • 1/2 opakowania proszku do pieczenia
  • 2/3 szklanki cukru
Sposób przygotowania:
  • w jednej misce długo ubijamy całe jajka i cukier na gęstą pianę - ważne, aby jak najbardziej napowietrzyć masę - minimum 5 minut
  • w drugiej misce mieszamy pozostałe składniki
  • do ubitych jajek przez sitko wsypujemy sypkie składniki i deilkatnie, ale dokladnie mieszamy łyżką
  • przekładamy masę do małej tortownicy ( moja ma średnicę 24 cm)
  • wkładamy do lekko nagrzanego piekarnika ( 150 stopni docelowo) na 30 minut, do uzyskania złotego koloru
  • po  upieczniu, ostudzeniu, kroimy biszkopt ostrym nożem na trzy części
Masa truskawkowa:

Składniki:
  • zamrożony mus truskawkowy - 300-400 gram
  • śmietana 30% - 600 gram
  • 3 łyżki cukru pudru
  • 2 śmietan - fixy
Sposób przygotowania:
  • rozmrożony mus truskawkowy dajemy na gęste sitko, aby woda/sok  spłynęła, a na sitku został gęsty mus
  • ubijamy śmietanę z cukrem pudrem, na koniec dodajemy śmietan fixy i chwilę miksujemy, dodajemy do ubitej śmietany gęsty mus truskawkowy, miksujemy chwilę razem
  • masę truskawkową dzielimy na trzy części, rozsmarowując każdą część na każdym  biszkopcie, 
  • trzy biszkopty z z nałożoną masą truskawkową układamy jedna na drugą 
Masa  z pianek Marshamlow:

Składniki:
  • pianki Marshmallow - 135 g / opakowanie
  • 2 łyżki wody
  • cukier puder - ilość nieokreślona, najlepiej mieć pod ręką całe opakowanie 0,5 kg
Sposób przygotowania:
  • Pianki rozpuszczamy w garnuszku w kąpieli wodnej lub w mikrofalówce, dodajemy wodę i mieszamy. Rozpuszczone pianki wylewamy na stolnicę, aby przygotować masę. 
  • Dodajemy cały czas cukier puder i wyrabiamy masę. Cukier puder najlepiej dodawać przez sitko, aby nie było grudek. Cukier puder dodajemy cały czas, aż masa będzie mogła być wałkowana - czyli dużo :) Praca jest taka sama, jak przy pierogach, cały czas trzeba podsypywać cukier puder pod wałek i na stolnicę, aby dała się wałkować. 
  • Rozwałkowaną masę nakładam na przygotowany tort dociskając do tortu, aby masa idealnie przylgnęła do ciasta, na obrzeżach tortu przycinam nadmiar masy. Do  "resztek" masy  dodaję łyżeczkę soku z buraków lub kilka kropel barwnika spożywczego, wycięłam serduszka, które przykleiłam  namaczając je delikatnie wodą. Ozdabiamy wg uznania. 
Smacznego:)








2 komentarze:

Wydruk

Print Friendly and PDF

Kraków - blog kulinarny