Tost z jajkiem po benedyktyńsku


Jajka  po benedyktyńsku - nic bardziej trudnego. Z takim przeświadczeniem  podchodziłam do realizacji tego wyzwania. Przepis wydawał mi się prosty, więc spróbowałam. Jakie było moje zdziwienie, gdy okazało się, że nie jest to trudne,  trzeba zerkać na zegarek i nie zajmować się w tym czasie niczym więcej.  Tost z jajkiem po benedyktyńsku, z szpinakiem i kurkami zrobiłam w dwóch wersjach. Pierwsza jest bardziej elegancka (szpinak  z kurkami i tost z masełkiem i jajkiem osobno), druga wersja  jest bardziej lunchowa w formie tost-szpiank-tost-jajko, ale nie da się zjeść jej bez noża i widelca z uwagi na płynne jajko. Na potrzeby zdjęcia dotknęłam jajko nożem, aby żółtko lekko rozlało się po białku. Sugeruję, aby podawać je w formie nie naruszonej, niech każdy ma tę przyjemność:) Na zdjęciu składników są papryczki chilli, z których użycia w trakcie gotowania zrezygnowałam, gdyż obawiałam się, że za bardzo zdominują delikatny smak kurek - dla smaku i ozdoby można kilka bardzo drobno wyciętych "niteczek" z chilli położyć na jajku.

Składniki dla 3 osób:

  • 400 g liści szpinaku, które należy umyć, osuszyć i odciąć łodyżki
  • 150 g kurek
  • 3-6 jajek wg uznania ( 1 lub 2 na osobę)
  • chleb tostowy
  • oliwa lub masło
  • czosnek, sól, pieprz, oregano, gałka muszkatołowa
Przepis:
  • Zaczniemy od szpinaku: na patelnię wrzucamy masło, po rozpuszczeniu dodajemy czosnek, kurki i kilka minut smażymy, następnie dodajemy szpinak, gałkę świeżo startą, sól, pieprz, mieszamy i jeszcze kilka minut smażymy, aż szpinak "udusi się".
  • Do  garnka o sporej średnicy wlewamy niewielką ilość wody (ok 15 cm od dna) i doprowadzamy do wrzenia. Dodajemy ok.150 ml octu winnego ( ja dałam jabłkowy) i redukujemy ogień pod garnkiem tak, aby woda delikatnie wrzała. Rozbijamy jajka i delikatnie nad samą wodą  wbijamy tak, aby jajko  było zwarte, a nie rozpłynęło się w wodzie. Ja naraz gotowałam maksymalnie dwa jajka w garnku, gotujemy 2-3 minuty i łyżką cedzakową bardzo delikatnie wyjmujemy, aby jajko nam nie rozlało się i osuszamy przez chwilę na serwetce papierowej (jak nie osuszymy, to tost nie będzie chrupiacy tylko mokry, sprawdziłam przy pierwszej próbie :( )
  • Tosty pieczemy w tosterze, smarujemy masłem lub nie smarujemy - jak kto lubi
  • Szpinak z kurkami, tost, jajka układamy w konstelacji optymalnej dla siebie, smacznego :)
Jest to naprawdę smaczne, jadłam  pierwszy raz i na pewno nie ostatni.





szpinak dodajemy do usmażonych kurek 






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wydruk

Print Friendly and PDF

Kraków - blog kulinarny