Lemon curd

Pierwszy Lemon curd, który jadłam był kupiony  i smakował idealnie. Wydawało się, że trudno będzie powtórzyć ten smak, ale brak dostępu do sklepów, które mają go w asortymencie i potrzeba wykorzystania go w torcie  bezowym zmusiła mnie do podjęcia tego wyzwania.
Lubię smak cytrynowy, lemon curd wygląda niczym słońce zamknięte w słoiku. Można wykorzystać go jako dodatek do ciastek, masa do babeczek i tortów, do mazurków, do deserów... można tak wymieniać bez końca. Ja zrobię tartę cytrynową i tort bezowy. Bardzo polecam, smakuje idealnie :)


Składniki:
  • 3 duże cytryny, wcześniej wyparzone lub 4 mniejsze
  • 2 żółtka
  • 2 jajka
  • 1 łyżeczka mąki kukurydzianej lub ziemniaczanej ( ja dałam kukurydzianą)
  • 100 gram masła
  • 225 gram cukru
Sposób przygotowania:

  • ścieram skórkę na tarce z jednej  cytryny
  • wyciskam sok z 3 cytryn, przelewam przez sitko, by sok był klarowny
  • masło kroję na mniejsze kawałki, powinno postać trochę w temperaturze pokojowej
  • w nieprzywierającym garnku miksuje przez jedną minutę jajka, żółtka z cukrem, podgrzewam na małym ogniu, dodaję skórkę z cytryny, sok z cytryn, mąkę kukurydzianą, mieszamy
  • podgrzewamy do zagotowania, masa powinna zgęstnieć, łącznie około 8 minut podgrzewałam na małym ogniu, dodajemy masło i jeszcze 1-2  minuty podgrzewamy
  • można przelać do słoika  
 Smacznego :)











10 komentarzy:

  1. Pyszności!
    U mnie też słoik tej rozkoszy w lodówce.

    OdpowiedzUsuń
  2. Tyle już widziałam tego, ale jakoś nie mogę się przekonać, żeby spróbować;-) Nigdy nie jadłam...Wygląda bardzo smakowicie:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie wypróbuj ;) Lemon curd jest pyszny ;)
      Są również przepisy na wersje z innych owoców, np. ananasa :D

      Usuń
  3. wygląda genialnie !
    Nigdy nie jadłam .. a teraz dieta :) a obawiam się że na 1 łyżeczce by się nie skończyło ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha ha ha widzę że wszyscy na diecie :) ja też od uwaga 2 dni :) a sama siebie katuję oglądając te pyszności

      Usuń
  4. mmm dla mnie jak najbardziej na TAK :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda idealnie! dokładnie taki jaki ma być! Baaardzo lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Chętnie bym coś takiego wymodziła :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Może nie uwierzysz, ale nigdy nie jadłam lemon curda. To koniecznie musi się zmienić ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. masz rację, jest jak słonko w słoiku :) przymierzam się do curd'u z różowych grapefruitów :)

    OdpowiedzUsuń

Wydruk

Print Friendly and PDF

Kraków - blog kulinarny