Kruche babeczki z malinami


Przepis dodaję do akcji : Gotuję po małopolsku - to akcja Małopolskiego Festiwalu Smaku organizowanego w Krakowie. Motywem przewodnim akcji są czerwone korale, w mojej propozycji odpowiednikiem korali są  słodkie maliny świeżo zerwane w ogrodzie.



Składniki do ciasta kruchego:

  • 300 gram mąki tortowej
  • 200 gram mąki kukurydzianej
  • 200 gram masła
  • 4 żółtka,
  • szczypta soli

Mąkę przesiewamy przez sito, dodajemy wszystkie pozostałe składniki i w rękach zagniatamy, aż do uzyskania jednolitej masy. Wkładamy do lodówki na 1/2 godziny, najlepiej pod przykryciem, by ciasto nie obeschło.Po schłodzeniu wypełniamy małe foremki na babeczki ciastem. Ja rozwałkowuję małe kawałki ciasta, wycinam szklanką i wypełniam otrzymanym "kółeczkiem" ciasta  foremkę. Piekę w temperaturze 180 stopni, w nagrzanym piekarniku do uzyskania złotego koloru - ok.20 minut.




Masa z białej czekolady:


  • 1-2 łyżki cukru pudru 
  • biały kremowy serek - 250 gram
  • 2 tabliczki białej czekolady
  • cukier waniliowy
  • skórka starta z jednej limonki lub małej cytryny
  • maliny, jeżyny do dekoracji
    Rozpuszczamy czekoladę przez 45 sekund w mikrofalówce. Ubijamy serek, dodajemy cukier waniliowy i cukier, płynną białą czekoladę i starta skórkę z limonki. Schładzamy i wlewamy masę do babeczek, po zastygnięciu masy w babeczkach dekorujemy je owocami.





    2 komentarze:

    1. O mamusiu... są cudowne!!! Od razu mam ochotę zjeść wszystkie :)

      Dziękuję za zgłoszenie do akcji :)

      OdpowiedzUsuń
    2. A ja próbowałam zagnieść ciasto z podanych składników, no i żeby nie to że trochę piekę , to guzik by mi wyszło, ciasto rozsypywało się w rękach, radzę poszukać innego przepisu.
      Zawiedziona

      OdpowiedzUsuń

    Wydruk

    Print Friendly and PDF

    Kraków - blog kulinarny