Pieczony łosoś lub dorsz podany na sosie ogórkowym



Danie przygotowywane było na warsztatach Akademii Smaku Siemens. Ryba była upieczona, delikatnie przygotowana, w otoczeniu rewelacyjnego sosu ogórkowego, przyrządzonego z kiszonych ogórków. Sos mnie zachwycił  i nie tylko mnie. Szczerze polecam ten przepis, głównie za fantastyczny smak i prostotę wykonania.


Składniki dla 4 osób:

4 x 180 g filet z dorsza bez skóry (ewentualnie łososia, ale ze skórą)

Marynata:
  • 4 łyżki oleju rzepakowego
  • Kilka gałązek świeżego koperku oraz pietruszki
  • 4 ząbki pokrojonego w plastry czosnku
  • Sól morska, grubo mielony czarny pieprz 


Sos ogórkowy:
  • 4 łyżki oleju rzepakowego
  • 2 łyżki masła
  • 2 pokrojone w kostkę szalotki
  • 4 obrane, oczyszczone i pokrojone w kostkę ogórki kiszone
  • 1 szklanka bulionu drobiowego
  • 1 szklanka śmietany kremówki 36%
  • 1 mały pęczek koperku
  • Sól morska, cukier, biały pieprz do smaku
  • 100g czerwonego kawioru


Sposób przygotowania:

Wszystkie składniki marynaty dokładnie wymieszać. Umyte i osuszone filety z dorsza natrzeć marynatą i odstawić na 1-2 godziny do lodówki.  Na oliwie z masłem podsmażyć cebulę i ogórki przez około 5 minut, często mieszając. Następnie wlać bulion oraz śmietanę i gotować do momentu odparowania wody, doprawiając w trakcie do smaku. Przed podaniem do sosu dodać świeżo siekany koperek. Zamarynowaną rybę piec 20 minut w piekarniku nagrzanym do 180°C. Upieczonego dorsza podawać z aromatycznym sosem i łyżką czerwonego kawioru.

























7 komentarzy:

  1. o rany....coś niesamowitego :) zjadłabym nie jeden kawałek :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ta rybka akurat była najmniej w moim guście, tzn. rybka była smaczna, sos do mnie nie przemówił.
    O, przyłapałaś mnie na krojeniu szalotek ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. To mój faworyt, zaraz po serze camembert, który mnie urzekł całkowicie.

    OdpowiedzUsuń
  4. sos ogórkowy, to był dla mnie hit warsztatów

    OdpowiedzUsuń
  5. Swego czasu jadałem łososia z dodatkiem truskawek i był przepyszny - czy z ogórkiem jest podobnie? Szukając ciekawych przepisów z łososiem w roli głównej natknąłem się na ten portal: https://mowisalmon.pl/recipes/ - czy miałeś okazję przyrządzić go według jednego z dostępnych przepisów?

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń

Wydruk

Print Friendly and PDF

Kraków - blog kulinarny