Sałatka z buraków, fety i rukoli

Jedna z moich ulubionych sałatek, na pewno moje ulubione składniki: gotowane lub pieczone buraki, feta, prażone orzechy włoskie, rukola i to wszystko polane sosem francuskim. Składniki sosu francuskiego: czosnek, miód, oliwa i musztarda jeszcze bardziej podkreślają wyrazisty smak buraków. W warunkach domowych podaję sałatkę w jednej dużej salaterce, lecz na potrzeby spotkania dla znajomych warto przygotować sałatkę w miniaturowej formie, w małych salaterkach.

Składniki:

  • 6-7 buraków, ja jeśli mam wybór, to kupuję podłużne buraki i równej wielkości (raczej mniejsze, niż większe), aby wszystkie buraki ugotowały się w jednym czasie
  • 100 gram fety
  • 50 gram orzechów włoskich
  • mała czerwona cebula
  • garść rukoli 

Buraki  zalane wodą gotujemy, aż bez problemu w buraki wbijemy widelec (czas gotowania zależy od wielkości buraków- minimum 30 minut). Ostudzone buraki obieramy ze skórki i kroimy w kostkę (1 cm). Fetę kroimy również w kostkę, cebulę kroimy na cieniutkie plasterki. Orzechy kroimy na drobne kawałki, prażymy na suchej rozgrzanej patelni przez jedną minutę. 



Dodajemy do sałatki sos francuski:

  • 5-6 łyżek z oliwy
  • 1 łyżka octu balsamicznego
  • 1 łyżka miodu
  • 1 duży ząbek czosnku
  • sok z cytryny - 2 łyżki
  • łyżeczka musztardy
  • sól, pieprz
Miksujemy blenderem wszystkie składniki sosu. 

Łączymy pokrojone buraki, fetę, cebulę, orzechy, dodajemy garść rukoli, zalewamy sosem francuskim. Sałatkę schładzamy w lodówce minimum godzinę.











19 komentarzy:

  1. ale pięknie podana:) sałatka na pewno pyszna!

    OdpowiedzUsuń
  2. Smacznie wygląda, trzeba spróbować zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  3. wszystko fajnie wygląda jeśli mogę podpowiedzieć, to buraki lepiej piec niż gotować, tracą wówczas dużo mniej cennych wartości odżywczych

    OdpowiedzUsuń
  4. zdecydowanie tak, ale piekę je jedynie przy okazji innego pieczenia w piekarniku np. jakiejś zapiekanki...

    OdpowiedzUsuń
  5. KONIECZNIE PIECZONY BURAK! WERSJA ZE SŁONECZNKIEM ZAMIAST ORZECHÓW JEST TEZ SUPER, SWIETNA SAŁATKA

    OdpowiedzUsuń
  6. Salatka rewelacyjna. Ogromnie polecam. Przestrzegam jednak przed mieszaniem wszystkiego w misce. Niestety zabarwilo mi wszystkie skladniki na buraczano. Smak pozostal bez zmian. Odlot.

    OdpowiedzUsuń
  7. Moja ulubiona sałatka , wole wersje ze słoneczniki.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja dodałam ugotowaną kaszę gryczaną koniecznie tą prażoną,wyszła genialna

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda bardzo apetycznie i zapewne tak właśnie smakuje.

    OdpowiedzUsuń
  10. Wyborne! u mnie dodatkowo posypana prażonymi orzeszkami piniowymi.

    OdpowiedzUsuń
  11. Dla mnie super! Uwielbiam piękne aranżacje kulinarne:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Często robię sałatki a ta należy do moich ulubionych.

    OdpowiedzUsuń
  13. Mniam. Feta i buraczek to są moje ulubione składniki.

    OdpowiedzUsuń
  14. Wygląda pysznie i do tego bardzo gustownie podana :))

    OdpowiedzUsuń
  15. Prosta i pyszna, takie lubię :)

    OdpowiedzUsuń

Wydruk

Print Friendly and PDF

Kraków - blog kulinarny